11 Nisan 2015 Cumartesi

Kitap İncelemesi: Ateşle Oynayan Kız (Millennium #2)

Kitap Hakkında:
Kitap: Ateşle Oynayan Kız
Orijinal adı:The Girl Who Played with Fire
Yazar: Stieg Larsson
Sayfa sayısı: 679
Yayınevi: Pegasus
Goodreads puanı: 4,19

Merhabalaar ☀
Yoğun geçen bir Mart ayı geçirdim ve haliyle sadece bir tane yazı yazabildim.Bir de 2-3 güne bitireceğim kitabı da 20-25 günde anca bitirmem bunun acı verici bir sürece dönüşmesini sağladı.Sadece kitap değil,kemanımla da çok ilgilenemedim ama sonunda ikisiyle de kavuşmayı başarabildik ve şuan çok mutluyum.

Öncelikle belki önceki yazılarımdan "Ejderha Dövmeli Kız" yani Millennium serisinin ilk kitabını görmüşsünüzdür,belki kitabı okumuş bile olabilirsiniz.İşte o yazımda biraz seri hakkında bilgi vermiştim ve ne kadar efsane bir kitap olduğunu da anlata anlata bitirememiştim.Şimdi elimde biten ikinci kitabı var ve bir şey diyemiyorum.Normalde serilerin ikinci kitabı ara kitap niteliğinde sıkıcı olur,üçüncü kitapta da olaylar patlar.Açıkçası öyle bir şey bekliyordum ama dediğim gibi yine bol heyecanlı,gerilimli ve sürükleyici bir kitap ortaya çıkmış.Bakalım Stieg Larsson bu sefer nasıl bir kitap çıkarmış...


İlk kitabında Mikael Blomkvist ve Wennerström arasındaki olaylar sonucu Mikael ve Millennium'un itibarının düşmesi konu alınmıştı.Bunun üstüne de Mikael hem itibarını kurtarmak hem de gerçek gazeteci kimliğinden ödün vermemek adına Henrik Vanger ile ortak olmuştu.Görevi Harriet Vanger'ın gizemini çözmek olan gazeteci birbirinden heyecanlı bir sürü olay yaşamıştı.

Bu  sefer Mikael ve arkadaşları(Dag ve Mia) Millennium'un yeni sayısı ve basılacak olan bir kitapla dünyayı sarsmaya hazırlanırlar.Kitabın konusu seks ticaretidir.Kadınların zalimce bir seks objesi olarak kullanılması ve bunun getirdiği cinsel suçlar ağına yönelik bu araştırma birçok ismi ifşa etmektedir.Dag ile Mia uzun yıllara dayanan araştırmalarını Millennium ile birleşerek basmak isterler.İşlenen cinayetler ve Lisbeth'in avukatı Bjurman'ın da öldürülmesi gözlerin Lisbeth'e çevrilmesine neden olur.Sosyopat olan ve şuana kadar toplumdan kaçmaya çalışan bu genç kadın bir anda gündemde yerini alır.Bunun üzerinde Wennerström'le birlikte çalışıp birbirini uzun zamandır göremeyen Mikael ve Lisbeth'in yolları yine kesişir.Mikael,Lisbeth'i temize çıkarmaya çalışırken büyük bir komployla karşı karşıya kalırlar.

Stieg Larsson bu kitabında kadına yapılan şiddet ve tacizi konu edinmiş gördüğünüz üzere.Sadece konusu bu olsa bu beni o kadar etkilemezdi ama bu yüzyılın en büyük problemlerinden biri ve yazar da bunu öyle ele almış ki okurken hayret ediyorsunuz,bildiğiniz şeyler acımasızlığıyla yüzünüze çarpıyor.Sonrasında benim gibi "Stieg Larsson neden öldü ki?" diye haykırabiliyorsunuz tabi.Ve sonuuu...O son bölümleri beni benden aldı.Daha önce okuyup unuttuğum kitap yine anılarımı canlandırdı.Çünkü o gün de kitap bitince boş boş bakmıştım ve inanamamıştım.Nasıl olur diye kendimi yiyip bitirmiştim.Şimdi elimde son kitabı var.Tahmin edersiniz ki kendimi zor tutuyorum.Fakat Nevzat Çelik'e bizzat imzalattırdığım Bağışlanmış Hüzün'ü okuyamazsam daha da üzülürüm.
O zaman bir sonraki yazımda görüşmek üzere hepinize musmutlu ve bol kitaplı günler diliyorum ☀
Ejderha Dövmeli Kız'ın incelemesini hala okumadıysanız tık tık
Not:Fotoğraf kareleri filme aittir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder