15 Nisan 2015 Çarşamba

Film İncelemesi: The Theory of Everything (2014)

Film: The Theory of Everything (Her Şeyin Teorisi)
Yönetmen: James Marsh
Oyuncular: Eddie Redmayne,Felicity Jones,Tom Prior
IMDb puanı: 7,8

Vizyona girmeden önce bu film çıkınca kesin izlemeliyim dediğim ve çıktığında da bir türlü gitme fırsatı bulamadığım film "The Theory of Everything" ile karşınızdayım.

Öncelikle neden bu filmi bu kadar erteledim diye kendime soruyorum.Tamam,film kültürüm olmayabilir ama böylesine güzel bir filmi ertelemek pek akıl karı gelmiyor.Bir de filmin çıkmasına geri sayım yapıp da izlememek de ayrı bir üzücü.Her neyse,sonunda izledim ve önemli olan da bu sanırım.

Film hakkında fikir versin diye önce konusundan başlayayım.Genel olarak filmde genç bir dahiyken ünlü bir fizikçi olan Stephen Hawking ve karısı Jane ile olan hayatı anlatılıyor.Öğrenciliğinde zekasıyla profesörün dikkatini çeken Stephen Hawking kara delikler ve evrenin doğuşu ile ilgili ortaya koyduğu teorisi ve kitabıyla bilim dünyasına adımını atmayı başarır.Aynı zamanda karısı olan Jane ile burada tanışır.Her şey çok güzel giderken Stephen Hawking bir kaza geçirir ve motor nöronlarının çalışamadığını,bunun da ciddi sonuçlar doğuracağını öğrenir.Artık Hawking'in hayatı zorlu bir döneme girmiştir.Tüm zorluklara karşı Stephen Hawking çalışmaya devam eder.Hastalığında bile kendi teorisi üzerinde çalışır,yanlışlarını düzeltir.Fakat tek amacı Her Şeyin Teorisi olarak nitelendirdiği bir denklemi bulmaktır.Bu denklemi bulursa yaşamdaki her şeyin temel dayanağını bulmuş olacak ve bilinmeyenleri açığa kavuşturmuş olacaktır.


Benim yorumlarıma gelirsek... Kesinlikle izlediğim en iyi filmdi.Gerek duygusal sahneleriyle gerek de esprili diyaloglarıyla beni hem güldürdü hem de hüzünlendirdi.Bazen de şaşırttı.İki saatin sonunda artık büyülenmiş vaziyette koltuğuma yapışmış bir haldeydim.Sonrasında da tahmin edersiniz ki boşluğa atılmış ruhu çekilmiş bir insana dönüşmüştüm.Sürekli filmi düşünüyordum ki hala da düşünüyorum.Özellikle sonunda kendimden geçtiğim sahnesi hep gözlerimin önünde.Ayrıca Brian karakterinin de Harry Lloyd olduğunu öğrenince de ayrı bir şok geçirdiğimi eklemek istiyorum.Game of Thrones'ta nefretle izlediğim Viserys'in böyle sempatik bir karakteri oynayacağı kırk yıl düşünsem aklıma gelmezdi.

Genel olarak ben bu filme BA-YIL-DIM.Zaten yazımdan da anlamışsınızdır.Resmen bulacağım bir kusur yok filmde.Her şey o kadar gerçekçi ki.Hastalık evresi,düşme sahnesi ve daha birçok sahne.Eğer Stephen Hawking'e aşırı ilginiz varsa ya da araştırdığınızda ilginizi çektiyse kesinlikle izlemelisiniz.Çünkü bu film bana çok şey kattı,çok şey öğrendim.Sizin de bu iki saatin sonunda çok şey kazanacağınızdan eminim.Belki evrene bakış açılarınız bile değişebilir!






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder