3 Mayıs 2015 Pazar

Kitap İncelemesi: O Adam Buraya Gelecek (puCCa Günlük #5)

Kitap Hakkında:
Kitap: O Adam Buraya Gelecek
Yazar: puCCa
Sayfa sayısı: 320
Yayınevi: DEX
Goodreads puanı: 4,08


"Hayatını sosyal medyadan takip edebileceğiniz tek kitap karakteri."

Bundan iki sene önce falan beynimin edebiyatla tanışmadığı dönemlerde  puCCa'nın günlüklerini okumuştum.Hatta iki seneden daha da önce olabilir.Her neyse,bu kitaplar bana bir şekilde güzel gelmişti.Sonra geniş bir klasik yelpazesinin ardından anladım ki aslında bu kitaplar Goodreads'de Türk Edebiyatı kategorisine yerleştiremeyeceğim kadar basit ve sıradanmış.

Fakat yıllar sonra kuzen vasıtasıyla tesadüfen elime bu kitap geçince internette bir araştırayım neyi anlatıyormuş diye meraklandım.Resmen pişmanlık olarak gördüğüm kitaplar beni etkisi altına almıştı.Başlayayım dedim ve bırakamadım.Peki kitap güzel olduğu için mi bırakamadım? Tabiki hayır.Sadece başladığım kitabı bırakamama gibi lanet olası bir huyum var.O yüzden Grinin Elli Tonu'nda olduğu gibi bunu da bırakamadım.Şimdi hazırsanız bol eleştirili bir inceleme geliyor.

Nereden başlasam bilemiyorum ama önce dil ve üslubundan bahsetmem daha uygun olacak sanırım.Genel olarak samimi üsluplara bayılırım.Çünkü hikayenin içinde siz varmışsınız gibi hissettiriyor.PuCCa'da da bu mevcut zaten.Olaylar sohbet havasında gerçekleşiyor.Hadi tamam bunda o kadar eleştireceğim bir yer yok ama bazı bölümler gereksiz bir samimiyete sahip.Tabi o kadar şaşırtıcı bir durum değil bu.Çünkü hatırladığım kadarıyla diğer kitapları da böyleydi.Zaten ergenlik dönemine giren her gencin istediği de böyle kitaplar değil mi? Şahsen ben sosyal medyada gezinirken "Canın Sağolsun" ve o tür kitapları görünce edebi olarak bu kadar mı yoksunuz diye düşünüyorum.Gerçi "Kafka okurum." "Bugün de Kafka'lı bir gün geçirdim." "Bir Milena değil miyiz?" gibi şeylere henüz hazır değilim.

Konuya gelelim.Yorumlardan dolayı dedim ki karşımda daha olgun ve renkli bir kitap duruyor.Fakat yanılmışım.Konular yine aynı ve sıkıcıydı.Sanki kitap okumuyordum da yakın bir arkadaşımı stalk'lıyordum.Hep aşk ve hep bir tavsiye.Tabi aşk olması beni çok rahatsız etmedi ama 4 kitabında da sadece aşk hayatına dikkat çekilmesi "Artık Yeteer" diye bağıracak duruma gelmeme neden oldu.Bence renkli anılar ve yapılan toplum tespitleri kitabı daha okunulur bir hale getirdi.

Bu kadar eleştiri yaptın olumlu hiç mi bir şey yok derseniz bu dört kitabın yanında kötünün iyisi olduğunu söyleyebilirim.Çünkü birinci kitapta fazla bel altı espri vardı.Bir şeyden fazla olduğunda bir süre sonra fazla bayıyor.Allahtan bu kitapta daha olgun bir üslup vardı.Fakat esprili miydi? Bence hayır.Bu bakımdan puCCa ortasını bulamamış gibi görünüyor.


Son olarak şunu eklemek istiyorum.Ben burada eleştirimi yaptım ama yazarı takdir ettiğim yönleri de var tabi.Olmaz mı? Bence böyle kitaplar çıkarması kitapta bahsettiği karakterin yanında daha güçlü bir profil çiziyor kafamda.Çünkü puCCa'yı puCCa yapan şey de bu.Mesela ben olsaydım bunu yayınlayamazdım.İşte bu yüzden cesaretini takdir ediyorum.Yine de yazarın sempati uyandırması benim açımdan kitabın sınıfta kalmasına bir engel değil.
Genel olarak kitaba berbat diyemem ama kesinlikle bu kitaplar benim tarzım değilmiş onu anladım!

2 yorum:

  1. Merhaba
    Kesinlikle katılıyorum sadece aşk üzerine kurulu sanki.
    Ondan ayrılmış intihar etmiş bundan ayrılmış başka bir şeyler biraz garip gelmişti bana
    blogunu takipteyim
    Benimde sağlık ve bakım üzerine yazdığım bir blogum var beni takip edersen sevinirim ♥
    Blogumda blog keşif etkinliğine katılıp blogunu tanıtabilirsin :)
    http://ceydacengiz.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence aşk hayatı dışında yazılacak pek çok güzellik var.Yazarların bu tarz bol aşklı romanlar yazması biraz kolaycılık gibi geliyor bana.Çünkü bir şeyi gözlemleyip gerçeklerle birleştirmek her zaman daha zordur :)
      Bu arada hemen bakıyorum bloguna :)

      Sil