10 Şubat 2015 Salı

Kış İçin Kitap Önerileri

Kitap: Cehennem
Orijinal adı: Inferno
Yazar: Dan Brown
Sayfa sayısı: 576
Yayınevi: Altın Kitaplar
Goodreads puanı: 3,71
Düşüncelerim:

Robert Langdon'un hastanede uyanmasıyla başlıyor kitabımız.Kendisine ne olduğunu hatırlamamakla birlikte üstüne bir de suikastçı kadın eklenince olaylar karışık bir hal alıyor.Gördüğü kabusları anlamlandıramayan ve kendini Floransa'da bulan Robert Langdon bu sefer yeni bir gizemin peşinde.Dante'nin cehenneminde çözmesi gereken bir sürü gizemin yanı sıra bir de etkisiz hale getirmesi gereken nüfus azaltıcı bir plan da var.
Yine en ince ayrıntısına kadar düşünülmüş,özenle yazılmış bir Dan Brown kitabı.Daha önce hiç Dan Brown'dan okumadıysanız hemen bir tane kitabını alıp başlamalısınız :)



Kitap: Boş Koltuk
Orijinal adı: The Casual Vacansy
Yazar: J.K.Rowling
Sayfa sayısı: 592
Yayınevi: Doğan Kitap
Goodreads puanı: 3,24
Düşüncelerim:

2014 yılı başlarında okuduğum bu kitap zamanında beklentilerimi büyük miktarda karşılamıştı.Zaten J.K.Rowling adını gördüğümde durup bunu kesinlikle okumalıyım demiştim.Belki olay örgüsü bakımından biraz karışık bir kitap olabilir ama bir süre sonra tüm parçalar bir araya geliyor ve en sonunda durup iyi ki okumuşum diyorsunuz.Bence soğuk kış günlerinde battaniye altında zaman geçirmek için güzel bir kitap.

Kitap: Bir Bilim Adamının Romanı
Yazar: Oğuz Atay
Sayfa sayısı: 280
Yayınevi: İletişim Yayıncılık
Goodreads puanı: 3,87
Düşüncelerim:

Kitabın konusu Prof,Mustafa İnan'ın hayatı.Yani biyografi türünde bir eser ortaya çıkarmış Oğuz Atay.Zaten Mustafa İnan da kendi hocası olduğu için bir Anadolu çocuğunun bilim adamı oluşuna kadar yaşadıklarını güzel bir biçimde incelemiş,yazmış.Sonucunda da hem sürükleyici hem de etkileyici bir roman ortaya çıkmış.Ayrıca bilim adına gençleri teşvik eden bir kitap olduğu için okuduktan sonra çok şey kazandığınızı fark edeceksiniz.
  
Kitap:Paris Düşerken
Orijinal adı: Padeniye Parija
Yazar: Ilya Ehrenburg
Sayfa sayısı: 656
Yayınevi: Evrensel Basım Yayın
Goodreads puanı: 4,08
Düşüncelerim:

1930'lu yılların konu olarak seçildiği kitaplar hep çok hoşuma gitmiştir.Özellikle de bir ülkenin iç durumu anlatılıyorsa o kitap benim gözümde okunulacaklar kategorisine girmiştir bile.Bu kitap da genel olarak 1930'dan 1950'lere kadar II.Dünya Savaşı'nda Fransa'nın politik ve iç sorunlarını anlatıyor.Tahmin edilemeyecek kadar trajik olaylar yaşayan Fransa'nın direnişinin ve vatandaşların kutuplaşmalarının tarihi roman sevenlerin ilgisini çekeceğinden eminim Bir de Dipten Gelen Dalga ile Fırtına adlı kitaplar da kitabın devamı niteliğindeymiş.Ben daha okumadım ama Paris Düşerken'den sonra diğer kitaplarının kötü olacağını sanmıyorum.

Kitap: Gece Yolu
Orijinal adı: Night Road
Yazar: Kristin Hannah
Sayfa sayısı: 495
Yayınevi: Pegasus
Goodreads puanı: 4,18
Düşüncelerim:

Blogumu önceden takip etmişseniz ya da bir iki yazı okumuşsanız benim Kristin Hannah'a olan hayranlığımı fark etmişsinizdir.Özellikle her yazımda Gece Yolu'na bayıldığımı da vurgulamaktan çekinmiyorum.Çünkü incelememi okuduysanız hikayesinin çok ilgi çekici olduğundan da defalarca bahsetmiştim.Bir de kış soğukları eklenince sıcacık bir hikayenin içinizi ısıtabileceğini düşündüm.Sadece Gece Yolu değil Kristin Hannah'ın her cümlesini sevgiyle kurduğu diğer kitaplarını da okuyabilirsiniz.
İncelememi buradan okuyabilirsiniz :)


Kitap: Kitap Hırsızı
Orijinal adı: The Book Thief
Yazar: Markus Zusak
Sayfa sayısı: 550
Yayınevi: Martı Yayınları
Goodreads puanı: 4,36
Düşüncelerim:

Kitap Hırsızı,filminin de neredeyse kitapla aynı tadı verdiği küçük bir kızın Hitler döneminde yaşadıklarını konu alan güzel bir kitap.O kadar güzel bir kitap ki okurken her cümlesinde bunu fark ediyorsunuz.Bir yandan küçük Liesel'in yaşadıklarını dehşetle okuyor,diğer yandan Rudy'ye acıyorsunuz ki Rudy benim kitapta en sevdiğim karakterlerden biridir.Zorlu dönemlerde bu iki çocuğun her şeye göğüs germesine ve küçük olduğu sanılan kocaman hayal dünyalarına hayran kalacaksınız.


Kitap: Sevdalinka 
Yazar: Ayşe Kulin
Sayfa sayısı: 340 (cep boy:430)
Yayınevi: Everest Yayınları
Goodreads puanı: 3,85
Düşüncelerim:

Tepeden tırnağa dram ve tarihi olayları konu edinen bir Ayşe Kulin kitabı... Ayşe Kulin'in ilk Hüzün kitabını okumuştum.Ne yazık ki bu kitabın devam niteliğinde olduğunu bilmiyordum ama benim için bir şey fark etmedi.Genel olarak Ayşe Kulin'in tarzını beğendim.Hüzün'de kendi hayatını anlatan yazar bu kitabında da Boşnakların yaşadığı işkenceleri,politik sorunları,yurtlarından ayrılmaya zorlanmalarını Nimeta adlı bir karakter üzerinden anlatmış.Güzel de olmuş.Gerçi Nimeta'nın Stefan adlı başka bir gazeteciyle olan aşkı biraz gereksiz geldi bana ama bu okunmaya değer bir kitap olduğu gerçeğini değiştirmiyor.

7 yorum:

  1. Blogıunu yeni keşfettim canım böyle blogları da takip etmek lazım :) bana da beklerim http://birsepetdolusu.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  2. Merhaba, bloğunu blog keşif etkinliğinden buldum cnm, takipteyim ;)
    Bana da beklerim :) Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Not aldım okumadıklarımı. Sizi izlemeye aldım. Ben de bloğuma beklerim.

    www.bakbuharika.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım kitaplar hoşunuza gider :)

      Sil
  4. Merhaba;
    Ayşe Kulin 'in kitaplarını genel olarak çok beğenirim.Sevdalinka kitabını henüz okumadım tavsiyeniz üzerine okuyacağım.Bu arada sizi takibe aldım.Benim bloğumada beklerim.:)
    http://elmasekerimm13.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşe Kulin seviyorsanız Sevdalinka'yı kesinlikle okumalısınız.Çok güzel bir hikayesi var :)

      Sil