2 Şubat 2015 Pazartesi

Kitap İncelemesi: İlkbahar Rüyası

Kitap Hakkında:
Kitap: İlkbahar Rüyası
Orijinal adı: Home Again
Yazar: Kristin Hannah
Sayfa sayısı: 480
Yayınevi: Pegasus
Goodreads puanı: 3,96

Hayatta bir şeylere uyum sağlayamadığın zamanlar mutlaka vardır.Ama ilerlemeye devam edip kendine bir yer açmalısın.Büyümenin anlamı budur: Güçlü olup kendine güvenmek.Korktuğunda bile...

Angel DeMarco;genç ve yakışıklı bir Hollywood aktörüdür.Işıltılı hayatının yanı sıra geniş bir hayran kitlesine sahip olan bu genç adam gecelerini farklı kadınlarla geçiren bir alkolik ve aynı zamanda bir uyuşturucu bağımlısıdır.Yaşadığı şöhret ve konforlu hayat onu öyle içine çekmiştir ki kalbine ne kadar kötü baktığını fark etmez.İlk kalp rahatsızlığı geçirdiğinde ise doktorunun tavsiyelerini hiç dinlemez.Sağlığını ciddiye almayarak eski hayatını sürdürmeye devam eder.Tabi bu uzun sürmez.

Bir gün Oregon'da katıldığı bir partide kriz geçirir.Bunun üzerine gizlice hastaneye götürülür.Krizi atlattığında hayatta olduğuna ve Azrail'i bir kez daha yendiğine inanan Angel kalbinin iflas ettiğini ve kalp nakli yapılamazsa sene içerisinde öleceğini öğrenir.Duyduklarıyla dünyası başına yıkılan Angel hasta olduğuna ve başkasının kalbiyle yaşamak zorunda kalacağına bir türlü inanamaz.Bir de geçmişinin verdiği acı ve telafi edilemeyecek olan kaçışları onu köşeye sıkıştırır.Angel bu sefer
anılarıyla yüzleşmek zorundadır.Ya daha iyi bir adam olup geçmişini telafi etmeye çalışacaktır ya da bir kez daha kaçacaktır.


Diğer yanda başarılı bir kardiyolog olan Madelaine ve on altı yaşındaki kızının sorunlu hayatı yer alıyor.Madelaine şu ana kadar kızını bekar bir anne olarak büyütmek zorunda kalır.Yoğun iş günleri kızı Lina ile iletişimini engelleyip en hassas olduğu dönemlerde Lina'nın yalnız kalmasına neden olur.Çocukluğunu yoğun bakım servislerinde ve hastanenin çocuk odasında geçiren Lina olgunlaşarak ergenlik dönemine girdiğinde annesine karşı nefret duygusu besler,gittikçe hırçınlaşır.Bunun üzerine Madelaine kendi hayatını düzene sokmaya ve Lina'nın sorunlarına kafa yorarak eksik olduğu annelik duygularını vermeye çalışır.Fakat annesinin kusursuz olduğunu ve asla onun gibi olamayacağını kabullenen Lina gittikçe annesinden daha da uzaklaşır.Bir de üzerine babasının kim olduğunu merak etmesi de eklenince alınan yanlış kararlar cevaplanamayan soruları da beraberinde getirir.

Duyguların ön planda olduğu ve derinlemesine işlendiği bu kitabı çok beğendim.Fakat Kristin'in diğer kitapları daha hoşuma gitmişti.Özellikle "Gece Yolu" okuduğum en güzel kitaplardan birisi olarak tarihe geçebilir.İşte bu yüzden Gece Yolu'na 5 verdiğimi düşünürsek buna da 4 puan verdim.Daha önümde 2 tane daha Kristin Hannah kitabı var.Bakalım beni Gece Yolu'ndan daha çok etkileyecek bir hikaye bulabilecek miyim?

Son olarak Kristin Hannah çıkacak olan romanı "The Nightingale" ile ilgili bir video paylaşmıştı.Ben de sizinle paylaşayım dedim.Büyük bir heyecanla The Nightingale'i bekliyorum.Zaten konusunu okuduğunuzda bana hak vereceğinizden de eminim.

Sanırım Kristin Hannah'tan öğreneceğimiz çooook şey var!

                                    


3 yorum:

  1. güzel bir kitap gibi görünüyor :) takipteyim benim bloğuma da beklerim sevgiler ♥

    http://blogkizsalseyler.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye ettiğim bir kitap ama Gece Yolu'nu daha çok öneriyorum.Beni çok etkilemişti çünkü :) Bu arada takipteyim canım,blogun çok güzel :)

      Sil
    2. Teşekkür ederim beğenmene sevindim :) ilk fırsatta okuyacağım

      Sil